Veľvyslanec Slovenskej republiky Peter Lizák, viceprezident spoločnosti JD Ye Wei, prezident firmy CLIBIZ Wang King a 150 odborných hostí otvorili slávnostne 5. decembra 2023 v Pekingu digitálny Národný pavilón Slovenskej republiky na JD.com (jingdong). Veľvyslanec Peter Lizák uviedol: „Tento projekt predstavuje významný míľnik pre slovenské firmy a čínskych zákazníkov a prináša nový potenciál do našej bilaterálnej spolupráce.“ Pavilón pomáha zviditeľniť Slovensko ako zaujímavú turistickú destináciu a krajinu s vysokokvalitnými produktami na platforme, ktorá má 600 miliónov aktívnych zákazníkov a 30 miliónov objednávok denne.
Využitie a rozvíjanie tohto projektu závisí výlučne od záujmu a schopností slovenských spoločností o vstup a presadenie sa na čínskom trhu. Produkty, ktoré je už možné zakúpiť v slovenskom národnom pavilóne na JD.com v Číne prezentovali počas otvorenia v Pekingu obchodní zástupcovia slovenských firiem Rona, Maxsport, Chateu Modra, Chocolate Lyra, Matyšák, Peter Lisický a iní. Súčasťou pavilónu je aj samostatná kategória na podporu cestovného ruchu.
Národný pavilón Slovenskej republiky na JD.com (JD Twitter, JD Facebook, JD LinkedIn, JD Blog, Public, Investgo) je dostupný všetkým slovenským firmám so záujmom o spoluprácu v oblasti vývozu spotrebných komodít, potravín, nápojov a služieb v oblasti cestovného ruchu. Produkty musia spĺňať kritériá vysokej kvality a rešpektovať platné dovozné podmienky a požiadavky Generálnej administratívy colnej správy Čínskej ľudovej republiky pre vstup komodít na čínsky trh. Výrobcovia musia doložiť certifikát o registrácii obchodnej značky v krajine pôvodu a o registrácii obchodnej značky v Číne. Preto je prvým krokom, aj kvôli ochrane duševného vlastníctva značky, registrácia obchodného mena v anglickom a čínskom jazyku v Číne a pre dovoz potravín a nápojov aj v databáze čínskej colnej administratívy „CIFER“.
zdroj: MZV